یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۰۹:۵۲:۱۲

مشکلات زیست محیطی پتروشیمی ماهشهر برطرف می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان گفت: بابرنامه‌ریزی انجام شده طی سه سال آینده بیشتر مشکلات زیست محیطی واحدهای پتروشیمی بندر ماهشهر برطرف می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، احمد رضا لاهیجان زاده در نشست شورای اداری و کارگاه آموزشی آلاینده‌های زیست محیطی در ماهشهر، از منطقه ماهشهر و خورموسی به عنوان منطقه ویژه حساس کشور و جهان از لحاظ تنوع زیستی نام برد و گفت: این حساسیت به خاطر وجود پرندگان مهاجر، ماهیان، دلفین‌ها، نهنگ و لاک پشت در آب‌ها و جزایر منطقه است. وی همچنین در خصوص محدودیت چرخه آب در حوزه خلیج‌فارس افزود: این دریا نسبت به آب‌های دریاهای دیگری زمان بیشتری نیاز دارد واین ویژگی توسعه صنعتی در این منطقه را ملزم به رعایت ضوابط خاص کرده است. وی با بیان اینکه هم‌اکنون 20 واحد پتروشیمی در منطقه ماهشهر وجود دارد گفت: آلایندگی هوا و تخلیه پساب واحدهای پتروشیمی مربوطه موجبات مرگ و میر ماهیان و آبزیان در منطقه شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان در خصوص اقدامات این اداره کل در برخورد با آلوده‌گنندگان محیط‌زیست منطقه گفت: تاکنون 142 مورد اخطاریه صادر شده که 14 مورد پیگیری قضایی و 11 مورد آن منجر به صدور حکم محکومیت شده است. وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در راستای کاهش آلودگی زیست محیطی در منطقه، احداث تصفیه‌خانه‌های صنعتی، سیستم‌های کنترل آنلاین و مدیریت پسماند در مجموعه‌های پتروشیمی منطقه اشاره و ابراز امیدواری کرد طی سه سال آینده بسیاری از مشکلات زیست محیطی منطقه برطرف شود. در این نشست منصور قمر فرماندار ماهشهر نیز به نگرانی‌های زیست‌محیطی واحدهای پتروشیمی این منطقه اشاره و ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی و نظارت بتوانیم در کاهش آلودگی منطقه گامی برداریم. وی گفت: بشدت پیگیر مسایل زیست‌محیطی واحدهای پتروشیمی هستیم چون در دولت تدبیر و امید به مسایل زیست‌محیطی توجه خاصی شده است. قمر اطمینان داد هیچ طرح عمرانی و صنعتی در منطقه بدون ملاحظات زیست محیطی اجرا نخواهد شد.



  کد خبر : 322
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :